1 december 2021

Piet Verolme beëindigt na de verkiezingen in 2022 zijn raadslidmaatschap

Sinds 2014 heeft Piet Verolme als SGP’er zitting in de gemeenteraad van Zeist namens de gezamenlijke fractie van ChristenUnie en SGP.

Al geruime tijd geleden heeft Piet aan het bestuur van de SGP-afdeling Zeist meegedeeld dat hij vanwege een voorgenomen verhuizing naar Middelharnis zou gaan stoppen als lid van de gemeenteraad van Zeist. Op verzoek van het afdelingsbestuur heeft hij ermee ingestemd om tot het einde de huidige raadsperiode aan te blijven. Het bestuur heeft dit zeer gewaardeerd.

Zonder vooruit te willen lopen op zijn afscheid, wil het bestuur toch nu al haar grote dank uitspreken voor de wijze waarop hij het werk als raadslid heeft verricht. Om het met enkele kernwoorden te typeren: principieel, strategisch denkend, verbindend en met kennis van zaken. Met alle begrip dat we ervoor hebben, doet het vertrek van Piet ons pijn!

In verband met zijn vertrek heeft Piet, na overleg met het afdelingsbestuur en de fractie, besloten het fractievoorzitterschap tijdens de Algemene Beschouwingen van 26 oktober jl. over te dragen aan Julian Wassink die namens de ChristenUnie in de gemeenteraad zit.